מה מוכרות Etsy בישראל צריכות לדעת
לפניי שנתחיל חשוב לציין – ההסבר מתבסס על מאמר שפורסם באתר אטסי ומובא לצורכי הסבר בלבד.
החל מ-29 באוגוסט 2025, נכנסת לתוקף תקנה חדשה בארצות הברית אשר משנה את חוקי המשחק עבור כל מי שמוכרת מוצרים ללקוחות בארה"ב דרך Etsy או פלטפורמות מסחר אחרות.
הפטור המוכר בשם de minimis – שאפשר בעבר לשלוח חבילות בשווי של עד 800 דולר בלי לשלם מכס בוטל.
למרות שמדובר בשינוי שחל מעבר לים, המשמעות שלו ישירה וברורה לכל יוצרת ישראלית שמוכרת ללקוחות בארה"ב. במאמר זה תמצאי את כל מה שאת צריכה לדעת, כולל המלצות מעשיות, דגשים שיווקיים והתאמות טכניות שיחסכו לך זמן, כסף וביקורות שליליות.
מה זה בכלל "de minimis" ולמה זה משנה?
הפטור ממכס על חבילות מתחת ל-800 דולר אפשר במשך שנים למוכרות Etsy ברחבי העולם למכור ללקוחות אמריקאים בלי להתעסק במסים ובביורוקרטיה מסובכת. אבל כעת, כל חבילה עלולה להיות מחויבת במסים, מכס ודמי טיפול בלי קשר לערך שלה..
איך זה משפיע על חנויות Etsy?
- עלויות נוספות לקונה – אם המכס לא שולם מראש, הקונה תידרש לשלם מכס כדי לשחרר את החבילה מהמכס.
- עיכובים במסירה – משלוחים שלא שולמו עליהם המסים מראש עלולים להיתקע במכס.
- ביטולי עסקאות – לקוחות עלולות לסרב לשלם את המס ולהשאיר את המשלוח ממתין או לחזור לשולח.
הפתרון: משלוח עם תשלום מכס מראש (Delivered Duty Paid – DDP)
כדי לשמור על חוויית לקוח חלקה ומקצועית, Etsy ממליצה על שימוש באופציית משלוח מסוג DDP – כלומר, תשלום מראש של כל המיסים, המכסים והעמלות.
יתרונות
- מחירים שקופים ללקוחה בלי הפתעות.
- חבילות לא נתקעות במכס.
- תחושת שירות מקצועי ואמין מצד החנות.
ספקים תומכים לתשלום מכס מראש
בשלב זה אך ורק חברות שילוח דוגמת FeDex, UPS, DHL וכו'… אך יש לעקוב גם לעדכונים בהמשך מצד דואר ישראל.
מה לא מומלץ? משלוח מסוג DDU או DAP
משלוחים שבו הלקוחות נדרשים לשלם את המכס בעצמם מהחשש ליצירת חוויית קנייה שלילית.
איך להתכונן נכון מבחינה שיווקית, תמחורית וטכנית
- עדכון מחירי המוצרים כך שיכללו את עלות המכס הצפוי ללקוחות.
- הוספת הבהרה בתיאור המוצר כדי למנוע חוסר הבנה, לדוגמא
- המחיר כולל מיסים ומכסים בארה"ב
- הקונה אחראית לכל מכס שיחול בארצה (אם אינך משתמשת ב-DDP)
- לבחור מראש ספק תומך DDP במידת האפשר
- חשוב לבדוק את השפעת המכסים על התמחור הכולל
סיכום למוכרות Etsy מישראל
למרות כל העדכונים והחששות חשוב לזכור שיש כאן גם הזדמנות.
דווקא עכשיו, כשהשוק הופך מורכב יותר, אפשר לבדל את עצמנו כיוצרות שמציעות מוצרים מיוחדים, בעבודת יד, עם סיפור אישי ונגיעה מקומית. לקוחות רבות מחפשות בדיוק את זה – לא רק מוצר, אלא חוויה, משמעות ויחס אישי.
אל תתעלמי מהשינויים – הם ישפיעו על כל מי ששולחת מוצרים פיזיים לארה"ב.
- מעבר לשילוח בתשלום מראש (DDP) יקל על הלקוחות וישפר את חוויית הקנייה.
- עדכני מחירים, תיאורים ופרופיל משלוח בהתאם.
- זכרי תקשורת שקופה עם הלקוחה היא המפתח למכירה מוצלחת.
השינויים האלה עשויים להיראות מאיימים, אבל הם גם הזדמנות לבדל את עצמך כיוצרת שמספקת שירות ברמה הגבוהה ביותר ומוצרים ייחודיים.
אם את זקוקה להכוונה או ליווי מקצועי בהתאמה לחנות שלך את מוזמנת ליצור איתי קשר בווצאפ או בטלפון.
