למה למכור ב-Etsy?
את המדריך נפתח בהכרות קצרה עם Etsy – האתר הבינלאומי הגדול והמוביל למכירה של עבודות יד אונליין, חומרי גלם, קבצים דיגיטליים, POD (עבודות עיצוב על פי דרישה) ואפילו וינטאג'.
אם את עוסקת באחד מהתחומים הנוגעים בעיצוב או יצירה, Etsy היא אחת הפלטפורמות הטובות ביותר עבורך ולקהל היעד שמגיע אליו ומחפש מוצרים ייחודיים ואומנותיים.
במדריך זה אפרט צעד אחר צעד איך לפתוח חנות Etsy בצורה נכונה, מהן הטעויות הנפוצות שכדאי להימנע מהן ואיך להתחיל למכור בצורה חכמה.
שלב 1: הכנות לפני פתיחת החנות
בחירת המוצר המתאים למכירה
- לפני פתיחת החנות, חשוב להבין איזה מוצר את רוצה למכור ולבצע מחקר שוק באטסי ולבדוק האם יש ביקוש למוצרים מהסוג שלך.
- איך נראות חנויות מתחרות בתחום שלך?
- איך את יכולה לבדל את המוצרים שלך ביחס לחנויות אטסי אחרות שכבר מוכרות.
זיהוי קהל היעד שלך
- הצלחת החנות תלויה בהבנת הלקוחות הפוטנציאליים שלך ולכן חשוב להגדיר מראש מי הלקוחה האידיאלית שלך?
- אילו צרכים או בעיות המוצרים שלך פותרים עבורה?
- באילו מילות מפתח באטסי היא תשתמש כדי למצוא את המוצר שלך?
שלב 2: פתיחת החנות בפועל
יצירת חשבון באתר אטסי ופתיחת חנות
1. היכנסי ל- www.etsy.com
2. לאחר רישום פרטים ראשוניים לחצי על Sell on Etsy
3. בחרי שם לחנות שלך – מומלץ לבחור שם קליט, קצר ורלוונטי לעיצובים שלך או לחלופין את השם שלך כשם המותג.
4. הוסיפי הגדרות בסיס: מטבע, שפת חנות ומיקום.
ברוב המקרים בנושא המטבע ההמלצה היא שקלים אך אם את מתכננת חנות בתחום POD (הזמנה על פי דרישה) המתממשקת לחנות האטסי יש צורך לבחור בדולר אמריקאי.
שלב 3: העלאת מוצר ראשון לחנות
בחלק הזה אסביר על 3 גורמים חשובים להגדלת סיכוי המכירה של העבודות שלך
תמונות שמוכרות
- אטסי מאפשרים להעלות עד 10 תמונות וסרטון וידאו אחד.
- הקפידי לצלם תמונות איכותיות ומוארות היטב
- הציגי את המוצר מזוויות שונות
- הוסיפי תמונות הממחישות שימוש במוצר. לדוגמא תכשיט על גוף, צלחת קרמיקה מיוחדת עם פירות וכיד הדימיון הטובה.
- אם את עוסקת במוצרים שאינך מחזיקה כמלאי או לחלופין קבצים דיגיטליים השתמשי בטכניקות שונות ליצירת הדמיות.
כותרת המוצר ותגיות (Title/Tags)
- השתמשי במילים שהלקוחות שלך באמת מחפשים
- הקפידי לשלב ביטויי זנב ארוך באטסי ולא רק ביטויים כלליים ותחרותיים כדי להגדיל את סיכויי ההופעה במנוע החיפוש
- הכניסי מילות מפתח חשובות בתחילת הכותרת
- הוסיפי 13 תגיות רלוונטיות לכל מוצר
תאורי מוצר אטרקטיביים לקריאה (Description)
- הקפידי לכתוב תיאורי מוצר שמושכים לקריאה ומצד שני מספקים מידע טכני.
- ספרי על היתרונות והייחודיות של המוצר ואיך הוא יכול לעזור ללקוחה פרטי על החומרים, המידות ואופן השימוש.
שלב 4: ניהול חנות אטסי והגדלת מכירות
קידום ושיווק החנות
- השתמשי בטכניקות הקידום והשיווק הקיימות בתוך אתר אטסי, לדוגמא – מבצעים וקופונים מסוגים שונים (Sales and discounts).
- עשי שימוש במודעות ממומנות בתוך אתר אטסי (Etsy Ads)
- פרסמי ברשתות חברתיות כמו פינטרסט, אינסטגרם ופייסבוק לקידום חנות Etsy שלך.
טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהן
- הימנעות ממחקר מקדים לפני פתיחת חנות אטסי – כניסה ללא תכנון עלולה לעכב מכירות.
- שימוש בתמונות או הדמיות לא מקצועיות – הלקוחות קונים עם העיניים, חשוב שהתמונות יהיו מושכות ויצרו חוויה.
- תמחור לא נכון – מחיר נמוך מדי עלול לפגוע ברווחיות החנות ולכן חשוב להקפיד לכלול בתמחור את כל ההוצאות.
- ויתור על מחקר מילות מפתח לחנות אטסי – אם לא תשקיעי באופטימיזציה (SEO), יהיה מאתגר למצוא את החנות שלך בחיפוש.
- התעלמות משיווק חנות האטסי – חנות ללא שיווק מקטינה את סיכויי המכירות.
סיכום והצעד הבא
פתיחת חנות Etsy היא רק ההתחלה.
כדי להצליח ולייצר מכירות, חשוב להשקיע בהקמת חנות אטסי מקצועית הכוללת צילומים/הדמיות מושכות ויחודיות.
מילות מפתח מדויקות ושיווק המתאים לך ולצרכים שלך.
אשמח ללוות אותך יד ביד בתהליך ליווי אישי להקמת חנות Etsy מקצועית ולהפוך יחד את החלום למציאות!
השאירי פרטים בקישור ואחזור אלייך במהרה.
